Köpinformation

Köpinformation

Vi följer Konsumentverkets lagar och regler för näthandel.

Betalningsinformation

I vår webbshop kan vi välja mellan tre olika betalalternativ. Du som privatperson har möjlighet att använda Paypal eller Klarna Checkout. Om du väljer Paypal så kan du betala med betalkort både med och utan ett Paypal-konto. Klarna Checkout erbjuder kortbetalningar med VISA, Mastercard & American Express, faktura på 14 dagar, delbetalning 3-36 månader, direktbanksbetalning via SEB, Handelsbanken, Swedbank eller Nordea. Klarna Faktura Företag erbjuder dig som företag/organisation ett faktureringsalternativ i vår webbshop.

Fraktalternativ

Vi samarbetar med  Postnord och skickar våra produkter med rekommenderat brev för att hålla korta leveranstider och möjliggöra spårning om problem uppstår vid frakt. Dina varor levereras till närmaste utlämningsställe baserat på din adress.

Vid större beställningar kontakta oss.

Beställningar utanför Sverige

För beställningar utanför Sveriges gränser accepteras kortbetalning via PayPal, med eller utan PayPalkonto. Fraktpriser räknas automatiskt ut i varukorgen innan du lägger beställningen. Vi skickar produkter till hela världen.

Vid beställningar över 5 kg kontakta oss.

Garanti & ångerrätt

Du har rätt att reklamera en felaktig vara i upp till tre år efter köpet. Det måste handla om ett ursprungligt fel på varan, även om felet inte visats sig från början. Fel som uppstår under de sex första månaderna efter köpet förutsätts vara ursprungliga om inte vi som säljare kan bevisa motsatsen. När du reklamerar en felaktig vara har du först och främst rätt att kostnadsfritt få den lagad, eller få en ny vara. Om inte det är möjligt kan du ha rätt till prisavdrag, eller i vissa fall häva köpet om det handlar om ett väsentligt fel.

Om du har ett reklamationsärende så kontaktar du som köpare oss via telefon eller mejl. Våra kontaktuppgifter hittar du under "Kontakt" i menyn. För att vi ska kunna genomföra ett garantiärende måste köparen bifoga bevis på köpet såsom kvitto, faktura, kontokortsslip eller kontoutdrag.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar i vår webbshop. Det innebär att du har rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka inom denna period. Ångerfristen börjar när du tagit emot varan.

När du ångrar ett köp ska du inom 14 dagar skicka tillbaka varan till oss. Det är du som köpare som står för fraktkostnaden. Köparen bestämmer själv hur varan ska transporteras tillbaka. Observera att det är du som köpare som ansvarar för varan tills vi har mottagit returen. När du har meddelat oss så hjälper vi dig med all nödvändig information om hur du på enklast möjliga sätt ska returnera varan till oss. Våra kontaktuppgifter hittar du under "Kontakt" i menyn.

Konsumentverket har tagit fram denna ångerblankett som kunder kan använda:
http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%c3%a4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/%c3%85ngerblankett_Konsumentverket_150817.pdf